Aktualności

Nowa WWW.GRUPAPSB.COM.PL

Codziennie 10 tysięcy odsłon Obecność Grupy PSB w Internecie datuje się niemal od pierwszych dni jej działalności. Od 2001 r. Grupa systematycznie informuje o aktywności w ramach serwisu głównego, od 2004 r. także serwisów PSB na portalach (Onet.pl i gazeta.pl) oraz oddzielnej strony o programie Buduj z PSB, a od 2007 r. dodatkowo specjalnego serwisu sklepów Mrówka. Przeciętna dzienna liczba odsłon dokonywanych przez internautów w wirtualnych serwisach PSB sięgała w 2008 r. i w I połowie 2009 r. 15 tysięcy, z czego serwis główny www.grupapsb.com.pl „przyciągał” codziennie 10 tys. odwiedzin Prezentowane niżej zmiany w tym serwisie powinny owocować jeszcze szybszym wzrostem roli zasobów internetowych PSB w zdobywaniu wiedzy niezbędnej Polakom prowadzącym budowę lub planującym remont. W pierwszej połowie 2009 r. ilość odsłon serwisu głównego Grupy PSB wzrosła o niemal 4%, w porównaniu do I półrocza ubiegłego roku.

Nowe możliwości
Nowa www.grupapsb.com.pl stwarza internautom nowe możliwości.Nie tylko dzięki utworzeniu nowych podstron i działów. Także dlatego, że działy istniejące wcześniej w witrynie Grupy PSB zostałyrozbudowane.

Nowa WWW.GRUPAPSB.COM.PL
zaprasza internautów – teraz możemy robić to razemSzczególnym atutem nowej strony internetowej jest przyjazna nawigacja, opracowana pod kątem potrzeb najważniejszych grup klientów PSB – inwestorów indywidualnych i wykonawców budowlanych. Inne przyciągające uwagę ułatwienie to geolokalizacja, czyli wyznaczanie najszybszej drogi do wybranego składu PSB. Dostęp do każdego z 5 głównych działów witryny zapewniają linki natychmiast uruchamiające właściwe podstrony: Sieć sprzedaży, Produkty, Porady, Inspiracje, Forum. Sieć sprzedaży obejmuje łącznie niemal 400 rozsianych po całej Polsce składów budowlanych i sklepów PSB Mrówka. Nie ma województwa w którym kupcy PSB nie mieliby kilkunastu placówek, ale w Wielkopolsce jest ich ponad 50, a na Mazowszu, w Małopolsce i na Dolnym Śląsku po więcej niż 40. Na dotarcie do składu czy sklepu dysponującego pożądanym przez klienta asortymentem, internauta musi poświęcić doprawdy niewiele czasu, choć porównywanie ofert różnych składów i sklepów wymaga większej cierpliwości.
Dział Produkty otwiera dostęp do podstron z informacjami o kilkuset producentach – dostawcach PSB oraz o wielu tysiącach wyrobów do budowy, remontu czy upiększenia domu. W dziale Porady internauci znajdą już teraz ponad 220 haseł, rozwiniętych w artykułach technicznych.
Dział Inspiracje to nowość. Internauta może skorzystać z dorobku specjalistów – projektantów i wykonawców, ale też aktywnie uczestniczyć w wymianie opinii na poruszane tematy, dzielić się doświadczeniami, publikować zdjęcia swoich realizacji, które też mogą pobudzić czyjąś wyobraźnię. Liczba ponad 130 inspirujących rozwiązań będzie zapewne szybko rosnąć. Forum jest następnym zupełnie nowym działem witryny internetowej Grupy PSB. Umożliwia internautom wymianę informacji na określone tematy.
W działach: Produkty, Porady, Inspiracje internauta trafia na dwie
klasyfikacje – według etapu budowy domu oraz według grup produktowych.
W obu klasyfikacjach przejrzyście rozdzielono – w jednej etapy, a w drugiej produkty tak, żeby internauta, klikając w interesujące go linki, trafiał na konkretne informacje. Na przykład na etapie Stanu surowego zamkniętego przydatna jest wiedza w zakresie Prac ziemnych i fundamentów, Ścian i stropów, Dachów i rynien, Okien, drzwi, bram. Mamy więc 4 linki, każdy otwiera po kliknięciu dostęp do zasobów rozległej wiedzy, jaką dysponują fachowcy w danym temacie. Kliknijmy w Dachy i rynny – otrzymamy dostęp do 23 producentów wytwarzających wyroby i systemy stosowane w tym podetapie prac. Kliknijmy w Okna, drzwi, bramy – pojawią się na ekranie naszego komputera linki do 14 firm oferujących okna, drzwi i bramy.
W sumie 330 producentów-dostawców PSB spełnia kryteria wyszukiwania
według 19 podetapów budowy domu. Korzystając z klasyfikacji produktowej internauta znajdzie 20 grup asortymentowych. Kto wybierze chemię budowlaną dowie się, że wyroby wchodzące w skład tego pojęcia wytwarza 32 producentów – do każdego z nich dotrze klikając we właściwy link. Internauta zainteresowany kostką brukową, znajdzie dostęp do 7 producentów. Liczba wszystkich producentów-dostawców PSB dostępnych w klasyfikacji według grup produktowych jest zbliżona do podanej wyżej w przypadku stosowania klasyfikacji według etapu budowy domu. Szczególnie zadbano o internautów będących wykonawcami budowlanymi. Mają „swoją” podstronę na stronie głównej witryny internetowej Grupy PSB, z dostępem pozwalającym na wprowadzanie informacji kontaktowych, referencji, inspirujących przykładów. Kto kliknie w nazwę konkretnej firmy wykonawczej dowie się także, w którym składzie PSB firma ta kupuje materiały budowlane. Podstrona Wykonawcy powinna cieszyć się również wielkim zainteresowaniem inwestorów. Baza firm budowlano-remontowych obecnych na www.grupapsb.com.pl będzie szybko rosła. Inna społeczność doceniona przez PSB w internecie to szkoły budowlane. Podobnie jak wykonawcy – również przedstawiciele techników budowlanych i zasadniczych szkół zawodowych uczących przyszłych budowlańców mają na www.grupapsb.com.pl swoją podstronę.
Cel oraz istota zmian
Oddajmy głos pracownikom Działu Marketingu Grupy PSB S.A. zaangażowanym w realizację projektu nowej www.grupapsb.com.pl.
Jarosław Zaborowski, Grupa PSB SA – z-ca dyrektora marketingu, szef projektu zmian na stronie Internetowej Grupy PSB. Strona internetowa jest najbardziej dostępną formą kontaktów. Chcąc to w pełni wykorzystać, trzeba stronę zmieniać, bo wiele się wokół nas zmienia, i ożywić ją. A żywa strona to taka, którą mogą współtworzyć odwiedzający ją internauci.
Właśnie ożywienie strony www.grupapsb.com.pl było naszym celem. Obecnie nasza strona jest interaktywna. To znaczy – przekaz informacji dokonuje się od nas do goszczących n niej internautów, ale także od internautów do nas, także pomiędzy internautami. Z serwisu korporacyjnego przekształciliśmy www.grupapsb.com.pl w wortal społecznościowy. Tak szerokiego zakresu możliwości kontaktowania się w obszarze rynku budowlanego nikt wcześniej nie zaoferował. Postanowiliśmy zintegrować, dzięki możliwościom internetu, różne środowiska zainteresowane tym, co dotyczy budowania, remontów, wyposażania, upiększania domów i mieszkań. Internauta może czegoś się dowiedzieć, ale też podzielić się swoją wiedzą. Może pytać i otrzyma odpowiedź. Może zamieścić na podstronach www.grupapsb.com.pl swoje zdjęcia, np. firma wykonawcza ze swoich realizacji, właściciel nieruchomości – domu, który chce sprzedać, szkoła budowlaa – swojego budynku. Pomysłów będzie zapewne wiele. Liczymy na aktywność internautów – współtwórców serwisów na www.grupapsb.com.pl. Specjalną podstroną jest Forum – wymiany informacji i doświadczeń pomiędzy klientami, ekspertami, producentami, wykonawcami. Inna nowość to dział Inspiracje, otwierający nieskończone możliwości przekazu, który wielu internautom okaże się zapewne pomocny, zachęcający do naśladowania dobrych wzorów, czy korzystania z nowych rozwiązań. Rozbudowując działy istniejące na naszej stronie wcześniej, takie jak Porady, Sieć sprzedaży, Partnerzy, wprowadziliśmy dwie systematyki – produktową i wg etapu budowy domu – ułatwiające internautom poszukiwanie informacji w serwisie. Zadbaliśmy o dwie bardzo ważne społeczności: wykonawców i szkoły budowlane. W dziale Wykonawcy prezentujemy firmy zajmujące się wykonawstwem budowlanym. Każdy wykonawca po zarejestrowaniu się ma możliwość dodania swojej firmy. Dział Szkoły zawiera bazę szkół budowlanych. Każda szkoła budowlana może zamieścić materiały informacyjne o kierunkach kształcenia oraz informacje z życia szkoły. Internauci korzystający z naszej strony mogą również pod pewnymi warunkami nieodpłatnie zamieszczać oferty sprzedaży nieruchomości. Nową stronę www.grupapsb.com.pl będziemy oczywiście stale doskonalić. Liczymy tutaj na współpracę użytkowników naszej strony.
Anna Kamińska, Grupa PSB S.A. – koordynator ds marketingu
Zmieniając stronę www.grupapsb.com.pl dążyliśmy do poprawienia dostępności dwóch bardzo ważnych działów: Produkty i Porady. Obecne na stronie internetowej PSB od lat – i chętnie odwiedzane przez internautów – działy te stwarzają od sierpnia 2009 r. możliwości nowej, przyjaznej nawigacji. Wielu internautów nie dysponuje specjalistyczną wiedzą nt. budowy czy remontów. Z myślą o nich wprowadziliśmy nową klasyfikację – według etapu budowy domu. Za pojęciami: Stan surowy, Instalacje i Wykańczanie domu (główne etapy budowy domu) kryje się niemal 20 podetapów. Każdy podetap zawiera dostępne internaucie konkretne porady (od kilku do kilkudziesięciu), rozwinięte w artykułach technicznych.
Potrzeby internautów zajmujących się profesjonalnie wykonawstwem budowlanym są z reguły inne – znają etapy i podetapy budowy domu, szukają natomiast informacji o produktach, także porad na temat stosowania określonych materiałów czy technologii. Wykonawcy budowlani zapewne chętniej skorzystają z klasyfikacji według grup produktowych. Obie klasyfikacje: według etapu budowy domu i według grup produktowych dostępne są internautom zarówno z działu Porady, jak i z działu Produkty.
Paweł Zieliński, Grupa PSB S.A., dział marketingu.
Ważnym atutem nowej strony www.grupapsb.com.pl jest geolokalizacja, z której mogą skorzystać internauci. Wystarczy kliknąć na stronie głównej w dział Sieć sprzedaży, a syste wyznaczy na mapie najszybszą drogę (samochodem) do wybranego składu PSB. Ułatwieniem są także odesłania kontaktowe do producentów – dostawców Grupy PSB S.A., których wyroby ma w swojej ofercie dany skład.
klikał i notował Mirosław Ziach